Recent Posts

Wednesday, July 30, 2008

::DOWN??!!::


Tadi, sahabat2 akoo ada menganjurkan majlis ramah mesra antara first year dan second year medic. Dan, junior2 diminta mencari jawapan yang diajukan oleh senior2 kepada mereka. Antara jawapan yang agak menggerakkan diriku ialah jawapan bagi soalan, apa yang menarik tentang "hakem"? Ada yang menjawab, kuat semangat, tetapi CEPAT DOWN. Dan, aku seperti sudah dapat mengecam siapa yang memberi jawapan tersebut.

Down? Apa yang anda faham pasal down? Bagiku, sebagai pejuang, down ialah keadaan apabila sesorang itu mula futur(lari) dalam gerak kerja Islam. Sebab itulah gerak kerja Islam ini perlu dilakukan dalam berjemaah, bukan lone ranger je. Apabila ada golongan yang mula down, tugas sahabat2 lain untuk menasihatinya. Aku agak tersentuh dengan jawapan yang diberikan sahabat aku ini kerana bagiku, dia TIDAK MEMAHAMI DIRIKU dan tidak jelas apa makna DOWN.

Ya, akoo akui, akoo agak slow dalam gerak kerja sekarang kerana mempunyai beberapa masalah berkaitan hati. Akoo mengharapkan sahabat2ku dapat menampung kekuranganku ini. Tetapi, anggaranku ternyata tidak tepat. Semakin akoo slow dalam gerak kerja, mereka turut mengikuti jejakku. Ini menyebabkan akoo bertambah slow. Jadi, apa yang patut akoo buat??? Ya Allah, bantulah hambaMu ini.... Aku BUNTU.... Keadaan sekarang seperti akoo menganggap sahabat2ku tidak memahami akoo, tetapi sahabat2ku pula dok push akoo sebab bagi mereka akoo down... (cam diari plak penulisan kali ni)..


"Sesungguhnya dalam kamus seorang pejuang, tidak ada perkataan putus asa, kerana mereka yakin bahawa mereka tidak pernah keseorangan, tetapi, Allah sentiasa bersama mereka..."

1 comments:

Unknown said...

down ke tak orang lain bkannyer boleh baca isi hati kita pun.

aku tahu mungkin ko slow sebab ko nak bagi peluang kpd orang lain supaya galas tanggungjawab yang ko penah buat.

tapi apa yang kita harapkan belum tentu jadi kenyataan. bagi diorang tanggungjawab belaja pun dah cukup berat untuk diorang pikul.

tapi kalo ko nak orang galas tanggungjawab yang ko penah bawak, ko kena train orang tersebut. x bley main bagi jer...

mcm nabi train 4 sahabat lain dalam memperjuangkan islam.