Recent Posts

Friday, August 15, 2008

::wahai pemuda, bangkitlah dari tidur!!:


Tidur dah memang menjadi tabiat dalam hidupku. Letih sangat, tension, bengkek, down~ semua akan kuubati dengan tidur. Sehinggakan, rakan bilikku sendiri sudah menggelarkan aku sebagai KELUANGMAN.. (haha.. Bonot pnye Zola!!) Tapi, aku sedar, tabiat ini perlu kuubah. InsyaAllah akoo akan cuba yang terbaik. Doakan agar aku berjaya. Ya Allah, aku tahu, hamba yang rapat denganMu belikatnya tidak lama di tempat tidur, kerana banyak kerja kerja untuk menegakkan agamaMu ini yang masih belum selesai, jadi, Kau bantulah aku bagi mengubah sikap yang negatif ini. Amin~

Itu bukanlah tajuk utama perkongsianku pada kali ini. Ayuh kita hayati kata2 imam Hasan Al Banna, "Jika Islam diibaratkan sebuah rumah usang yang hampir roboh, akan ku merantau ke seluruh pelosok dunia bagi mencari JIWA2 MUDA. Aku bukan mahukan dari mereka, bilangan yang ramai, tetapi aku mahukan golongan yang benar2 ikhlas dalam menegakkan kalimah Allah di muka bumi. Jika aku menjumpai mereka, akan kuubah Islam itu dari rumah usang tadi kepada sebuah bangunan yang cantik dan tersergam indah."
"Berikan daku 100 orang tua, akanku gegarkan sebuah bukit, tetapi berikan daku 10 orang PEMUDA, maka akan aku goncangkan dunia"~ Sukarno.

Wahai pemuda sekalian, sedarlah.... Islam amat memerlukan kita. Masih ingatkah kita dengan Sultan Muhammad Al Fateh? Salahuddin Al Ayoubi?? Kita selalu bangga dengan Islam kerana mempunyai watak2 seperti mereka, tetapi kita tidak pernah mengimpikan diri kita mampu jadi seperti mereka. Kerana apa? Kerana kita masih lagi tidur, masih lagi dibuai oleh mimpi2 dunia yang fana ini. Ya, sekarang ini macam2 di hadapan kita~ awek cun, motor besar, enset power, ade bluetooth, kalau bosan semasa lecture, bolehlah layan movie, dressing kena mantap, kalau tak, pompuan xpandang etc.


PERSETANKAN SEMUA ITU!!! Ayuh kita bangkit!!! Berapa kerat di antara kita yang benar2 mengikuti isu2 berkaitan ummat Islam sekarang ini?? Bukan aku ingin menyekat terus kita daripada benda2 hiburan di atas, kita orang muda, memanglah perlu ada jiwa suka berhibur. Tetapi, hiburan itu bukanlah sepatutnya diletakkan di hati kita. Kenapa kita tidak cuba ubah daripada suka berhibur kepada suka@syok menegakkan Islam. Cuba lahirkan dalam hati kita, perasaan benci terhadap musuh2 islam, benci apabila orang memburukkan Islam, dan seronok apabila Islam mula bangkit, seronok apabila ada orang cuba menegakkan Islam dan akhir sekali, kita cuba LAHIRKAN PERASAAN YANG INGIN JADI SEPERTI GOLONGAN INI.


Dunia sekarang semakin hancur. Jikalau anda pelajar Universiti, seperti aku, seorang budak yang kurang mengetahui tentang dunia luar, memang tidak tahu tentang keruntuhan akhlak di kalangan remaja masa kini. Macam2 cerita~ abang(12 tahun) berzina dengan adik(9 tahun), ibu yang sepatutnya mendorong anak ke jalan yang benar, menjadi pembekal kepada video lucah kepada anak. Sudahlah, sakit hati nak menulis perkara2 jijik sebegini. Sekali lagi aku menyeru kepada pemuda sekalian, BANGKITLAH!!!! Apa yang ada di depan mata kita sekarang xkekal lama. Percayalah kepada saya, jika benar anda inginkan sesuatu ketenangan yang sebenar, maka berjuanglah demi Islam, sehingga nanti anda dapat merasakan suatu perasaan Cinta terhadap Allah malah dapat merasakan Allah mencintai kita!!!!


0 comments: