Recent Posts

Monday, September 29, 2008

::melayan......"

Kadang2 akoo berfikir.....
Syoknya jadi budak2. Xyah pikir masalah. Asyik main je. Ni dah dekat2 raya ni, akoo tengok budak2 kecik yang merupakan sepupu sepapat akoo ni, seronok sakan. Asyik tersenyum bila tengok gelagat diorang. Hehe... Tapi, sekarang, baru akoo faham perasaan seorang "dewasa" nak sambut raya.(point dia nak cakap akoo dah matured je sekarang.. hehe..).

Kadang2 akoo berfikir.....
Menyesalnya pilih jalan yang akoo ambil sekarang ni. Dah la sibuk, susah nak study, first dalam idup akoo terasa diri akoo ni bodoh. Dah banyak kawan sekolah, kawan PLKN akoo lost contact sebab terlalu sibuk dengan jalan yang akoo pilih sekarang. Rasa bersalah juga, bila mana kawan2 sekolah ajak reunion, kita xboleh pergi, cuti raya je boleh contact sahabat2 PLKN, mesti diorang terasa. Sedih2........

Dalam kadang2 berfikir itu, datang ayat cikgu yang cukup aku respect kat sekolah dulu, "manusia ni, apa yang ada padanya, jarang dia bersyukur, tapi bila benda tu dah tak ada, mulalah gila2 nak mencari"

Walaupun kadang2 akoo berfikir begitu....
Ya memang jadi budak2 syok, tapi bila kita sudah menjadi dewasa, baru kita mengerti sebenar kehidupan ini. Kita sudah faham apa erti kita hidup di dunia ni. Kita sudah dikelilingi oleh tanggungjawab. Sesungguhnya, bila mana berfikir tentang tanggungjawab akoo kat dunia ni, memang xcukup dengan masa yang ada seperti mana kata Hassan Al Banna. Alhamdulillah, akoo mengerti perkara itu sekarang.

Walaupun kadang2 akoo berfikir begitu...
Jalan yang akoo pilih ini bukan dipilih dengan main2. Akoo telah istikharah dengannya. Jadi, tidak perlulah akoo menyesal dan akoo perlu yakin dengan ketentuan Allah terhadap diriku. Ya, memang akoo terasa bersalah kerana tidak dapat nak binding sahabat2 lama. Tetapi, pada masa yang sama, akoo dapat mengenal siapa sebenarnya "sahabat". Di kala kita sudah lama tidak menghubunginya, mereka masih ingat pada kita. Dan, akoo rasa, akoo tidak perlu rasa bersalah, kerana bukan sengaja akoo ingin lost contact dengan sahabatku, tetapi akoo disibukkan dengan tanggungjawab yang lebih besar sebagai khalifah Allah di muka bumi. Jadi, wahai diriku.... teruskan perjuangan!!!!!!

2 comments:

~*Nurul Fitrah*~ said...

Insyaallah..akan datang Allah bg kat anda 24 hours untuk dapat pahala free2 je..jgn nyesal2..chaiyok!

bOnOt said...

xpaham.... apa maksud ko nanti Alah bagi pahala free??? musykil2....