Recent Posts

Monday, November 16, 2009

Media dan Si Celaka


"Apsal diorang buat macam ni ek?" tanya kawan akoo.

"Zaman sekarang ni, xboleh baca sebelah pihak je.. Banyak fakta xbetol ni. Lagi2 paper Utusan, Berita Harian ni. Diorang keluar apa yang ada kepentingan bagi diorang je..." jawab akoo.

"Macam ko, orang yang mencari ni boleh la cakap camtu. Mak bapak akoo kat kampung tu, bukan buka internet nak baca selain paper yang ada ni." keluhnya lagi.

Akoo hanya mampu diam membisu. Xmampu menjawab. Itulah realitinya, "media" sebagai bahan penghasut utama masyarakat masa kini. Yang hitam, boleh digambarkan putih, yang baik, boleh digambarkan buruk. Celaka! Sungguh celaka orang yang bertindak demikian. Si Syaitan laknatullah sudah tentu sekali terloncat2 gembira bila mana ummat berjaya diTIPU dan dilaga2kan oleh "golongan yang mengawal media" atas kepentingan sendiri.

"Dan sesungguhnya fitnah itu lebih teruk daripada membunuh" (Al Baqarah)


Mungkin inilah fitnah besar yang dikhabarkan oleh Nabi SAW pada akhir zaman. Tatkala musuh2 Islam termasuk syaitan bertopengkan manusia mengawal media massa. Dunia tanpa sempadan.

Mereka berjaya mendoktrin seluruh pelosok dunia, bahawa Islam adalah terrorist, sedangkan sebenarnya hanya mengambil contoh beberapa kerat mereka yang menggelar diri mereka "muslim". Adakah wajar? Seorang lelaki yang hampeh memandu, walaupun menaiki sebuah kereta yang hebat, tetap dilihat kereta yang bersalah. Sungguh xrelevan...

Namun, itulah yang perlu kita hadapi. Zaman ini, zaman kita. Andai mereka menggunakan media untuk jatuhkan Islam, kita mampu menggunakan media untuk menyebarkan Islam. Andai mereka bisa menggunakan media untuk menukarkan hitam menjadi putih, kita bisa menggunakan media untuk MEMBUKTIKAN bahawa HITAM itu adalah HITAM.

Mereka cuba untuk meruntuh dan memburukkan din Allah Taala. Ternyata, mereka lupa suatu fakta, bahawa Allah Taala sentiasa menjaga dinNya. Jadi, usah risau dengan mereka, kerana Allah bersama kita. Namun, janganlah kita terlalu menari apabila mereka memukul gendang. Biarlah mereka memukul gendang, kita juga memukul gendang, dan akhirnya, mereka yang terpaksa menari.

Inilah falsafah yang diajar oleh naqibku. Bangkit untuk Islam!

0 comments: