Recent Posts

Monday, February 23, 2009

::adakah kita harus MEMBUNUH masa muda?::


"Weh! Ko nak ikut gi Genting?"
"Sori rrr... akoo ada keje sket."


"Jom rrr gi Sunway Lagoon sekali. Alah saja syok2 gi ramai2 ngan kengkawan."
"Akoo pikir dulu. Sebab ade keje xsetel lagi ni."
Akhirnya, xpegi jugak. :(

..............Akoo melayan..............
Agak sedih bila mana terkenang diri sekarang. Dah xleh jadi macam orang lain. Kalo buleh, nak gak keluar ngan kengkawan, ramai2 gi berkelah ke, mandi sungai ke, baru ada LIFE budak sekarang cakap. Tapi, komitmen kerja yang bertimbun ditambah dengan result exam yang hampeh giler menyebabkan banyak benda tersekat. Sekali sekala, terfikir juga, adakah akoo sedang memBUNUH masa muda akoo?

..........Namun........
Bila mana bersama dengan sahabat2 seperjuangan, terasa macam bersalah sangat2 bila mana terlalu melayan perasaan. Akoo banyak kerja? Haha... Banyak la sangat.. Sampai buleh tidur siang kan? Ada sahabat akoo yang balik rumah pukul 2 3 pagi, dan esoknya terpaksa ke kelas pukul 8 pagi. Tapi, mereka tetap gagah meneruskan perjuangan tanpa mengeluh sedikit pun.

Astaghfirullah!!! Kat mana la level akoo berbanding pejuang2 agamaMu yang benar2 ingin melihat Islam ini tertegak.

...............Akoo perlu kembali............
Sebenarnya, kita tidak membunuh masa muda kita. Tetapi sedang menggunakan masa muda kita dengan cara yang sebetulnya. Gunakan semangat yang berkobar2 bukan untuk berhibur semata2, tetapi untuk melihat Islam tertegak. Itulah orang muda! Namun, bukanlah maknanya terus menolak hiburan 100%, sekali sekala, perlu juga bersama kengkawan layan DUNIA sket. Haha! Namun, kerja Islam perlu diutamakan. Keadaan ummat ini sudah parah, adakah akoo punya BANYAK MASA untuk berhibur??!!

Jadi, jangan halang akoo! Biarlah akoo menggunakan masa muda akoo dengan cara akoo!

"Jika ISlam diumpamakan seperti rumah usang yang hampir roboh, akanku merantau ke seluruh pelosok dunia untuk mencari JIWA2 MUDA. Akoo tidak mahukan dengan ramainya bilangan mereka. Yang akoo mahukan ialah hati2 yang ikhlas untuk menegakkan Islam. Jika akoo menjumpai mereka, maka akanku ubah rumah usang yang hampir roboh itu kepada sebuah bangunan yang tersergam indah!"
Asy-Syahid Hasan Al Banna

"kita ni orang muda, so, jadilah orang muda. Jangan jadi macam orang tua."
(Kata2 keramat naqib akoo semasa di PASUM)

2 comments:

Anonymous said...

salam..btol2..pemuda yang menggunakan masa mudenye di jalan allah adalah insan trbaik di sisi Allah..tp papepn idop ni pelbagai..di sampng brjuang ada bnyk lg bnd y perlu bergerak seiringan..cth y plg pntg STUDY dan lain2..
jd same2la kte memperkasa diri dr sudut pelbagai bidang....

SizeGenetics said...

Enjoyed reading your blog