Recent Posts

Saturday, July 5, 2008

::sudah sampai seruan untukku berperang!!::

Nampaknya, sudah lebih kurang seminggu aku berada di negeri tercinta ni. Seruan perang sudah berkumandang. (peh.. ayat.. bleh jadi penulis novel ni..). Mungkin selepas ini, aku tidak mampu memberi komitmen sebegini dalam medan dakwahku di alam maya ini kerana isu wireless dan sibuk berperang. Tapi, insyaAllah, perjuangan di medan ini juga tidak akan aku lupa.


Pada hari ini aku ingin menyentuh isu Akta Keselamatan Dalam Negeri(ISA). Sudah lama orang berbicara tentang isu ini. Dan bagiku, (mungkin ada salahnya), ISA merupakan satu badan yang cukup KEJAM. Bukan aku tidak berhusnuzon dengan ISA, tetapi melihat keadaan2 yang berlaku kepada tahanan2 ISA membuatkan kepercayaanku terhadap badan ini terus pudar. Apakejadahnya badan ini sebenarnya? Untuk menjaga keselamatan negara? Terima ludahan dari aku. Ptuih!!! Keselamatan apekebendenye beb... Nak menjahanamkan kehidupan orang lain ada la...(Astaghfirullah... maafkan aku jika terlalu emosi).


Kenapa aku jadi begini? Kerana aku seperti tidak tahan melihat perlakuan badan ini kepada tahanan2 mereka. Isu terbaru, di mana seorang tahanan ISA, yang ditahan selama 7 tahun tanpa bicara, Shahrial Sirin, dilengah2kan daripada menziarah anaknya yang dalam keadaan koma, sehingga akhir sekali, anak itu hanya sempat ditemuinya apabila sudah kembali ke rahmatullah. Sekali lagi aku ungkapkan, badan ini sepatutnya dikaji rasionalnya. Ya, jika anda masih ingat, kes Anwar yang dipukul hingga lebam2 juga adalah antara angkara perbuatan badan ini. Dan akhir sekali, isu ini berakhir apabila Anwar disabitkan tidak bersalah.(hampeh x??? Dah pukul sampai lebam, pastu, disabitkan xbersalah.. aduh.. sakit ati)


Ya Allah, berikanlah petunjukMu kepadaku jika badan ini benar, tetapi, JIKA BADAN INI MEMANG TIDAK BERHATI PERUT, KAU BERILAH PENGAJARAN KEPADA MEREKA YA ALLAH. Aku tidak meminta Kau menurunkan bala ke atas mereka, tetapi buatlah apa yang Engkau rasa terbaik untuk mereka. Amin......

0 comments: