Recent Posts

Friday, April 3, 2009

HINAnya....

"Dalam kita membuat keputusan, harapnya kita mohon petunjuk dari Allah Taala. Ana harapkan keputusan yang kita buat adalah ilham dari Allah, bukan dari syaitan." terasa seperti pedang mencucuk dada mendengar teguran ini.

"Sebenarnya, pandangan ana kenapa Islam masih di tempat yang sama, kita tidak boleh menyalahkan musuh kita semata2. Kerana memang kerja mereka untuk halang kita. Tetapi, cuba cermin balik diri kita. Kemenangan kita mungkin atas banyaknya maksiat musuh kita. Tetapi, andai kita yang kononnya pejuang Islam ini sendiri buat maksiat??" Yang ini, terasa seperti ditampar berulang2 kali....

"Ramai orang sering berdiskusi, berbincang, apa masalah, apa yang patut kita lakukan. Dari banyaknya hanya cakap sahaja. Bila tiba ke fasa praktikal, yang cakap lebat tulah yang xnampak muka." Teguran seperti sudah semestinya patut akan menyebabkan mata tiba2 mengeluarkan air dengan tiba2.

Astaghfirullah.....

Itu sahaja ungkapan yang mampu diucapkan. Cukup sahaja header bagi blog ini, (Apalah hebatnya seseorang itu ke hulu ke hilir, bergolok gadafi berjuang, andai Islam tidak subur di hatinya) dah memberikan tamparan yang hebat buat diri sendiri. Mungkin sebab inilah kenapa bila mana Allah dengarkan Al Quran kepada bukit bukau, maka hancur luluhlah mereka kerana takutkan Allah. Mungkin ini sebabnya kenapa semua makhluk lain menolak tawaran Allah Taala untuk jadi khalifah di muka bumi.

Namun, itu bukan peruntuh semangat untuk MANUSIA meneruskan perjuangan. Malaikat pernah mempersoalkan kenapa Allah nak jadikan manusia yang menyebabkan kerosakan dan melakukan pertumpahan darah di muka bumi. Dan jawapan Allah cukup simple dan mendalam, "Aku tahu apa yang kamu tak tahu!". Jadi, sebagai sebaik2 kejadian(ahsani taqwim), jika manusia sedar bahawa mereka ada SESUATU yang tidak ada pada makhluk lain, (mereka yang belajar bidang perubatan, iaitu orang yang mengkaji tentang manusia patut sedar hal ini) mereka akan menggunakannya sebaiknya untuk menunaikan tanggungjawabnya di muka bumi ini, KHALIFAH!!!

Sayangnya..... pemikiran sang KHALIFAH ini masih dipenjara!! Kerana AHSANI TAQWIM tidak menggunakan manual yang telah disediakan oleh Sang Pencipta kepadanya. Manual itu tidak dijadikan IMAM mereka. Itulah sebabnya Sang Musuh bergelak ketawa sambil menghina, melihat Sang Khalifah sudah tidak memakai manual mereka. Mereka menggunakan manual yang mana musuh2 ini cipta! Sebab itulah musuh bergelak ketawa kerana Ahsani Taqwim ini masuk jerat mereka....

"Kalau kita nak hancurkan Islam, kita mesti pisahkan ummat Islam dengan benda ini" kata sang keparat sambil menunjukkan Al Quran dan mengoyak2kannya.

"Bukan itu caranya kita pisahkan ummat Islam dengan Quran, tapi kita mesti hilangkan Al Quran dari HATI ummat Islam".... balas sang bangsat yang strategis pemikirannya.

Wahai ahsani taqwim, wahai sang khalifah.... ayuhlah menuju kepada FATANAH!! Siapakah orang yang Bijak? Orang yang sentiasa menghitung dirinya sebelum dihitung di sana nanti...

Astaghfirullah........

0 comments: